JEDNIČKA Poradenské centrum

Poradenské centrum

Členové poradenského pracoviště

Výchovný poradce
  • Mgr. Veronika Brazitiku

[email protected]

Konzultační hodiny:

Na základě telefonické domluvy.

Náplň práce výchovného poradce

Zobrazit více

I. Poradenské činnosti
poradenská pomoc při rozhodování o další vzdělávací a profesní cestě žáků
• vyhledávání a orientační šetření žáků, jejichž vývoj a vzdělávání vyžadují zvláštní pozornost a příprava návrhů na další péči o tyto žáky
• zprostředkování vstupní a průběžné diagnostiky speciálních vzdělávacích potřeb a mimořádného nadání a intervenčních činností pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami nebo mimořádně nadané žáky ve školských poradenských zařízeních
• spolupráce se školskými poradenskými zařízeními při zajišťování podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a intervenčních činností pro tyto žáky
• příprava podmínek pro vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole, koordinace poskytování poradenských služeb těmto žákům školou a školskými poradenskými zařízeními a koordinace vzdělávacích opatření u těchto žáků
• poskytování služeb kariérového poradenství pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a zejména pro žáky uvedené v § 16 odst. 9 školského zákona

II. Metodické a informační činnosti
• metodická pomoc pedagogickým pracovníkům školy:
• s přípravou a vyhodnocováním plánu pedagogické podpory
• s naplňováním podpůrných opatření ve vzdělávání žáků se speciálními
vzdělávacími potřebami
• s tvorbou a vyhodnocováním individuálních vzdělávacích plánů
• v práci s nadanými a mimořádně nadanými žáky
• zprostředkování nových metod pedagogické diagnostiky a intervence pedagogickým pracovníkům školy
• předávání odborných informací z oblasti kariérového poradenství a péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami pedagogickým pracovníkům školy
• poskytování informací o činnosti školy, školských a dalších poradenských zařízení v regionu, o jejich zaměření, kompetencích a o možnostech využívání jejich služeb žákům a jejich zákonným zástupcům
• shromažďování odborných zpráv a informací o žácích v poradenské péči dalších poradenských zařízení a jejich zajištění v souladu se zákonem o ochraně osobních údajů
• vedení písemných záznamů umožňujících doložit rozsah a obsah činnosti výchovného poradce, navržená a realizovaná opatření

Kariérní poradce
  • Mgr. Hana Kalábová

[email protected], 704 166 418

Konzultační hodiny:

Na základě telefonické domluvy.

Náplň práce kariérového poradce

Zobrazit více
  • • vedení písemných záznamů umožňujících doložit rozsah a obsah činnosti výchovného poradce, navržená a realizovaná opatření zjistit profesní zájem žáků, sebepoznání žáka
    • zajistit účast žáků a rodičů na výstavách a přehlídkách škol
    • seznámit žáky s možností volby povolání
    • seznámit žáky s trhem práce v Moravskoslezském kraji a ČR
    • besedy o studijních a učebních předmětech
    • informovat žáky o dnech otevřených dveří na SŠ a SOU
    • organizovat exkurze do středních škol, firem a podniků v Krnově a okolí
    • zajistit včasné a správné vyplnění přihlášek na SŠ a SOU
    • vyhodnotit přijímací řízení

Školní metodik prevence
  • Mgr. Jana Hradečná

[email protected], 774 383 926

Konzultační hodiny:

Na základě telefonické domluvy.

Náplň práce metodika prevence

Zobrazit více

• vykonává činnost metodickou, koordinační, informační a poradenskou v oblasti primární prevence rizikového chování
• koordinuje a realizuje Minimální preventivní program školy
• věnuje se prevenci záškoláctví, závislostí, násilí, vandalismu
• snaží se rozpoznat osobní problémy u žáků a snaží se jim pomoci
• spolupracuje s orgány místní správy a samosprávy, které mají v kompetenci problematiku prevence nežádoucích jevů
• v případě nežádoucích jevů kontaktuje odpovídající odborné pracoviště
• zprostředkovává učitelům i rodičům odborné informace o metodách, programech, projektech
• účastní se odborně zaměřených akcí a vzdělávání

Sociální pedagog
  • Mgr. Barbora Seidlerová

[email protected], 777 433 883

Konzultační hodiny:

Každou středu od 14:00 – 16:00

Náplň práce sociálního pedagoga

Zobrazit více

• podporuje zájem o vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků
• zajišťuje prevenci obtíží v oblasti chování žáků
• v případě zájmu provádí vzdělávání pedagogů školy a zvyšování jejich povědomí v sociálních otázkách
• posiluje komunitní charakter školy
• spolupracuje s obcemi, zdravotnickými zařízeními, policií, soudy, státními zastupitelstvími a dalšími zainteresovanými orgány a organizace 
• provádí sociálně právní poradenství a sociální terapii s problémovými jedinci
• zprostředkovává pomoc odborných poradenských a zdravotnických pracovišť a jiných odborných zařízení
• vytváří podmínky pro navázání kontaktu a pomáhajícího vztahu s rodinami v oblasti vzdělávání, spolupráce s rodinou
• zaměřuje se na včasné odhalení ohrožených dětí/žáků (izolace, týrání, zanedbávání, sociálně patologické jevy, kriminalita atd.)
• poskytuje pomoc rodinám, ve kterých nejsou podmínky pro domácí přípravu žáků do školy (zprostředkování přípravy na vyučování, přijímací zkoušky)
• koordinuje ve spolupráci s karierovým poradcem kariérové poradenství, spolupracuje s třídními učiteli, učiteli, vychovateli, asistenty, žáky, rodiči, úřady práce a organizacemi, které se zabývají kariérovým poradenstvím
• ve spolupráci s výchovným poradcem organizuje mentorské programy, exkurze, besedy, dny otevřených dveří
• zajišťuje podporu při přijímacím řízení (pomoc sociálně znevýhodněným žákům s agendou spjatou s přijímacím řízením – příprava a odesílání přihlášek, odevzdání zápisových lístků, odvolání a výběr náhradní školy)
• spolupracuje na realizaci příležitostných tematických programů zaměřených na prevenci sociálně patologických jevů s preventistou  sociálně patologických jevů
• pomáhá při rozvoji žáků v oblasti osobnostní a sociální výchovy

Školní speciální pedagog
  • Mgr. et Mgr. Lenka Nováková

[email protected]

  • Mgr. Dušana Fučíková

[email protected]

Konzultační hodiny:

Na základě telefonické domluvy.

Náplň práce školního speciálního pedagoga

Zobrazit více

• realizuje depistážní, diagnostické a intervenční činnosti - vyhledává děti se speciálními vzdělávacími potřebami a zajišťuje jejich zařazení do speciálně pedagogické péče
• zajišťuje odbornou podporu žákům se speciálními vzdělávacími potřebami či s rizikem vzniku speciálně vzdělávacích potřeb
• vede individuální i skupinové hodiny speciálně pedagogické péče
• podílí se na tvorbě plánů pedagogické podpory či individuálních vzdělávacích plánů pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami 
• poskytuje metodickou podporu vyučujícím při práci se žáky se SVP, individuální konzultace s pedagogickými pracovníky, koordinuje práci asistentů pedagoga
• podílí se na úpravě školního prostředí při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, zajištění speciálních pomůcek a didaktických materiálů
• poskytuje odborné konzultace a poradenství v oblasti speciální pedagogiky žákům, zákonným zástupcům či pedagogickým pracovníkům
• podílí se na koordinaci aktivit pro žáky s podpůrnými opatřeními a pro jejich zákonné zástupce  
• participuje na kariérovém poradenství - volba vzdělávací dráhy žáka, individuální provázení žáka
• spolupracuje s dalšími odbornými institucemi (PPP, SPC, SVP, OSPOD apod.)

Školní poradenské pracoviště

Školní poradenské pracoviště (dále ŠPP) se řídí novelou vyhlášky 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních, ve znění vyhlášky č. 116/2011 Sb.

ŠPP se věnuje:
• vytváření pozitivního klimatu školy
• péči o žáky s potřebou podpůrných opatření
• intervenci při aktuálních problémech
• prevenci školní neúspěšnosti
• poskytování poradenských a konzultačních služeb žákům a zákonným zástupcům
• poskytování možnosti žákům řešit své problémy jak v oblasti vzdělávání, tak osobního vývoje
• podpoře úspěšného zvládání školní docházky
• vykonávání preventivní, pedagogické, koordinační a poradenské činnosti, která je určena žákům a jejich zákonným zástupcům a také pedagogickým pracovníkům školy
• primární prevenci rizikových projevů chování
• ŠMP organizuje spolupráci s orgánem sociálně právní ochrany dětí (OSPOD), Policií ČR, Probační a mediační službou, Pedagogicko - psychologickými poradnami
a dalšími poradenskými zařízeními, Úřadem práce, neziskovými organizacemi
• koordinaci primárně preventivních aktivit na škole