Školní poradenské pracoviště
Školní poradenské pracoviště (dále ŠPP) se řídí novelou vyhlášky 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních, ve znění vyhlášky č. 116/2011 Sb.
ŠPP se věnuje:
- vytváření pozitivního klimatu školy
- péči o žáky s potřebou podpůrných opatření
- intervenci při aktuálních problémech
- prevenci školní neúspěšnosti
- poskytování poradenských a konzultačních služeb žákům a zákonným zástupcům
- poskytování možnosti žákům řešit své problémy jak v oblasti vzdělávání, tak osobního vývoje
- podpoře úspěšného zvládání školní docházky
- vykonávání preventivní, pedagogické, koordinační a poradenské činnosti, která je určena žákům a jejich zákonným zástupcům a také pedagogickým pracovníkům školy
- primární prevenci rizikových projevů chování
- ŠMP organizuje spolupráci s orgánem sociálně právní ochrany dětí (OSPOD), Policií ČR, Probační a mediační službou, Pedagogicko - psychologickými poradnami a dalšími poradenskými zařízeními, Úřadem práce, neziskovými organizacemi
- koordinaci primárně preventivních aktivit na škole
Členové poradenského pracoviště
Výchovný poradce:
Kariérní poradce:
Školní metodik prevence:
Školní speciální pedagog:
Mgr. Hana Kalábová
Tel.: 704 166 418
E-mail: [email protected]
Konzultační hodiny:
Na základě telefonické domluvy
Náplň práce kariérového poradce:
- zjistit profesní zájem žáků, sebepoznání žáka
- zajistit účast žáků a rodičů na výstavách a přehlídkách škol
- seznámit žáky s možností volby povolání
- seznámit žáky s trhem práce v Moravskoslezském kraji a ČR
- besedy o studijních a učebních předmětech
- informovat žáky o dnech otevřených dveří na SŠ a SOU
- organizovat exkurze do středních škol, firem a podniků v Krnově a okolí
- zajistit včasné a správné vyplnění přihlášek na SŠ a SOU
- vyhodnotit přijímací řízení
Metodik prevence sociálně patologických jevů
Mgr. Jana Hradečná
E-mail: [email protected]
Tel.: 774 383 926
- vykonává činnost metodickou, koordinační, informační a poradenskou v oblasti primární prevence rizikového chování,
- koordinuje a realizuje Minimální preventivní program školy
- věnuje se prevenci záškoláctví, závislostí, násilí, vandalismu,
- snaží se rozpoznat osobní problémy u žáků a snaží se jim pomoci,
- spolupracuje s orgány místní správy a samosprávy, které mají v kompetenci problematiku prevence nežádoucích jevů,
- v případě nežádoucích jevů kontaktuje odpovídající odborné pracoviště,
- zprostředkovává učitelům i rodičům odborné informace o metodách, programech, projektech,
- účastní se odborně zaměřených akcí a vzdělávání
Konzultace
První středa v měsíci 14:00 – 16:00
V jinou dobu po předchozí domluvě
Mgr. Marcela Švecová
E-mail: [email protected]
Tel.: 704 836 642
I. Poradenské činnosti
- Kariérové poradenství a poradenská pomoc při rozhodování o další vzdělávací a profesní cestě žáků.
- Vyhledávání a orientační šetření žáků, jejichž vývoj a vzdělávání vyžadují zvláštní pozornost a příprava návrhů na další péči o tyto žáky.
- Zprostředkování vstupní a průběžné diagnostiky speciálních vzdělávacích potřeb a mimořádného nadání a intervenčních činností pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami nebo mimořádně nadané žáky ve školských poradenských zařízeních.
- Spolupráce se školskými poradenskými zařízeními při zajišťování podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a intervenčních činností pro tyto žáky.
- Příprava podmínek pro vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole, koordinace poskytování poradenských služeb těmto žákům školou a školskými poradenskými zařízeními a koordinace vzdělávacích opatření u těchto žáků.
- Poskytování služeb kariérového poradenství pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a zejména pro žáky uvedené v § 16 odst. 9 školského zákona.
II. Metodické a informační činnosti
- Metodická pomoc pedagogickým pracovníkům školy:
- v otázkách kariérového rozhodování žáků,
- s přípravou a vyhodnocováním plánu pedagogické podpory,
- s naplňováním podpůrných opatření ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami,
- s tvorbou a vyhodnocováním individuálních vzdělávacích plánů,
- v práci s nadanými a mimořádně nadanými žáky.
- Zprostředkování nových metod pedagogické diagnostiky a intervence pedagogickým pracovníkům školy.
- Předávání odborných informací z oblasti kariérového poradenství a péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami pedagogickým pracovníkům školy.
- Poskytování informací o činnosti školy, školských a dalších poradenských zařízení v regionu, o jejich zaměření, kompetencích a o možnostech využívání jejich služeb žákům a jejich zákonným zástupcům.
- Shromažďování odborných zpráv a informací o žácích v poradenské péči dalších poradenských zařízení a jejich zajištění v souladu se zákonem o ochraně osobních údajů.
- Vedení písemných záznamů umožňujících doložit rozsah a obsah činnosti výchovného poradce, navržená a realizovaná opatření.
Mgr. et Mgr. Lenka Nováková
E-mail: [email protected]
Konzultační hodiny:
Každou středu od 14:00 – 16:00
V jinou dobu po předchozí domluvě.
Náplň práce školního speciálního pedagoga:
- realizuje depistážní, diagnostické a intervenční činnosti - vyhledává děti se speciálními vzdělávacími potřebami a zajišťuje jejich zařazení do speciálně pedagogické péče
- zajišťuje odbornou podporu žákům se speciálními vzdělávacími potřebami či s rizikem vzniku speciálně vzdělávacích potřeb
- vede individuální i skupinové hodiny speciálně pedagogické péče
- podílí se na tvorbě plánů pedagogické podpory či individuálních vzdělávacích plánů pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
- poskytuje metodickou podporu vyučujícím při práci se žáky se SVP, individuální konzultace s pedagogickými pracovníky, koordinuje práci asistentů pedagoga
- podílí se na úpravě školního prostředí při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, zajištění speciálních pomůcek a didaktických materiálů
- poskytuje odborné konzultace a poradenství v oblasti speciální pedagogiky žákům, zákonným zástupcům či pedagogickým pracovníkům
- podílí se na koordinaci aktivit pro žáky s podpůrnými opatřeními a pro jejich zákonné zástupce
- participuje na kariérovém poradenství - volba vzdělávací dráhy žáka, individuální provázení žáka
- spolupracuje s dalšími odbornými institucemi (PPP, SPC, SVP, OSPOD apod.)