Členové poradenského pracoviště |
---|
Výchovný poradce |
| [email protected] |
Konzultační hodiny: Na základě telefonické domluvy. Náplň práce výchovného poradce Zobrazit víceI. Poradenské činnosti • poradenská pomoc při rozhodování o další vzdělávací a profesní cestě žáků • vyhledávání a orientační šetření žáků, jejichž vývoj a vzdělávání vyžadují zvláštní pozornost a příprava návrhů na další péči o tyto žáky • zprostředkování vstupní a průběžné diagnostiky speciálních vzdělávacích potřeb a mimořádného nadání a intervenčních činností pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami nebo mimořádně nadané žáky ve školských poradenských zařízeních • spolupráce se školskými poradenskými zařízeními při zajišťování podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a intervenčních činností pro tyto žáky • příprava podmínek pro vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole, koordinace poskytování poradenských služeb těmto žákům školou a školskými poradenskými zařízeními a koordinace vzdělávacích opatření u těchto žáků • poskytování služeb kariérového poradenství pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a zejména pro žáky uvedené v § 16 odst. 9 školského zákona
II. Metodické a informační činnosti • metodická pomoc pedagogickým pracovníkům školy: • s přípravou a vyhodnocováním plánu pedagogické podpory • s naplňováním podpůrných opatření ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami • s tvorbou a vyhodnocováním individuálních vzdělávacích plánů • v práci s nadanými a mimořádně nadanými žáky • zprostředkování nových metod pedagogické diagnostiky a intervence pedagogickým pracovníkům školy • předávání odborných informací z oblasti kariérového poradenství a péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami pedagogickým pracovníkům školy • poskytování informací o činnosti školy, školských a dalších poradenských zařízení v regionu, o jejich zaměření, kompetencích a o možnostech využívání jejich služeb žákům a jejich zákonným zástupcům • shromažďování odborných zpráv a informací o žácích v poradenské péči dalších poradenských zařízení a jejich zajištění v souladu se zákonem o ochraně osobních údajů • vedení písemných záznamů umožňujících doložit rozsah a obsah činnosti výchovného poradce, navržená a realizovaná opatření |
|
Kariérní poradce |
| [email protected], 704 166 418 |
Konzultační hodiny: Na základě telefonické domluvy. Náplň práce kariérového poradce Zobrazit více• vedení písemných záznamů umožňujících doložit rozsah a obsah činnosti výchovného poradce, navržená a realizovaná opatření zjistit profesní zájem žáků, sebepoznání žáka • zajistit účast žáků a rodičů na výstavách a přehlídkách škol • seznámit žáky s možností volby povolání • seznámit žáky s trhem práce v Moravskoslezském kraji a ČR • besedy o studijních a učebních předmětech • informovat žáky o dnech otevřených dveří na SŠ a SOU • organizovat exkurze do středních škol, firem a podniků v Krnově a okolí • zajistit včasné a správné vyplnění přihlášek na SŠ a SOU • vyhodnotit přijímací řízení
|
|
Školní metodik prevence |
| [email protected], 774 383 926 |
Konzultační hodiny: Na základě telefonické domluvy. Náplň práce metodika prevence Zobrazit více• vykonává činnost metodickou, koordinační, informační a poradenskou v oblasti primární prevence rizikového chování • koordinuje a realizuje Minimální preventivní program školy • věnuje se prevenci záškoláctví, závislostí, násilí, vandalismu • snaží se rozpoznat osobní problémy u žáků a snaží se jim pomoci • spolupracuje s orgány místní správy a samosprávy, které mají v kompetenci problematiku prevence nežádoucích jevů • v případě nežádoucích jevů kontaktuje odpovídající odborné pracoviště • zprostředkovává učitelům i rodičům odborné informace o metodách, programech, projektech • účastní se odborně zaměřených akcí a vzdělávání |
|
Sociální pedagog |
| [email protected], 777 433 883 |
Konzultační hodiny: Každou středu od 14:00 – 16:00 Náplň práce sociálního pedagoga Zobrazit více• podporuje zájem o vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků • zajišťuje prevenci obtíží v oblasti chování žáků • v případě zájmu provádí vzdělávání pedagogů školy a zvyšování jejich povědomí v sociálních otázkách • posiluje komunitní charakter školy • spolupracuje s obcemi, zdravotnickými zařízeními, policií, soudy, státními zastupitelstvími a dalšími zainteresovanými orgány a organizace • provádí sociálně právní poradenství a sociální terapii s problémovými jedinci • zprostředkovává pomoc odborných poradenských a zdravotnických pracovišť a jiných odborných zařízení • vytváří podmínky pro navázání kontaktu a pomáhajícího vztahu s rodinami v oblasti vzdělávání, spolupráce s rodinou • zaměřuje se na včasné odhalení ohrožených dětí/žáků (izolace, týrání, zanedbávání, sociálně patologické jevy, kriminalita atd.) • poskytuje pomoc rodinám, ve kterých nejsou podmínky pro domácí přípravu žáků do školy (zprostředkování přípravy na vyučování, přijímací zkoušky) • koordinuje ve spolupráci s karierovým poradcem kariérové poradenství, spolupracuje s třídními učiteli, učiteli, vychovateli, asistenty, žáky, rodiči, úřady práce a organizacemi, které se zabývají kariérovým poradenstvím • ve spolupráci s výchovným poradcem organizuje mentorské programy, exkurze, besedy, dny otevřených dveří • zajišťuje podporu při přijímacím řízení (pomoc sociálně znevýhodněným žákům s agendou spjatou s přijímacím řízením – příprava a odesílání přihlášek, odevzdání zápisových lístků, odvolání a výběr náhradní školy) • spolupracuje na realizaci příležitostných tematických programů zaměřených na prevenci sociálně patologických jevů s preventistou sociálně patologických jevů • pomáhá při rozvoji žáků v oblasti osobnostní a sociální výchovy |
|
Školní speciální pedagog |
| [email protected] |
| [email protected] |
Konzultační hodiny: Na základě telefonické domluvy. Náplň práce školního speciálního pedagoga Zobrazit více• realizuje depistážní, diagnostické a intervenční činnosti - vyhledává děti se speciálními vzdělávacími potřebami a zajišťuje jejich zařazení do speciálně pedagogické péče • zajišťuje odbornou podporu žákům se speciálními vzdělávacími potřebami či s rizikem vzniku speciálně vzdělávacích potřeb • vede individuální i skupinové hodiny speciálně pedagogické péče • podílí se na tvorbě plánů pedagogické podpory či individuálních vzdělávacích plánů pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami • poskytuje metodickou podporu vyučujícím při práci se žáky se SVP, individuální konzultace s pedagogickými pracovníky, koordinuje práci asistentů pedagoga • podílí se na úpravě školního prostředí při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, zajištění speciálních pomůcek a didaktických materiálů • poskytuje odborné konzultace a poradenství v oblasti speciální pedagogiky žákům, zákonným zástupcům či pedagogickým pracovníkům • podílí se na koordinaci aktivit pro žáky s podpůrnými opatřeními a pro jejich zákonné zástupce • participuje na kariérovém poradenství - volba vzdělávací dráhy žáka, individuální provázení žáka • spolupracuje s dalšími odbornými institucemi (PPP, SPC, SVP, OSPOD apod.) |